Ambasada Japonii w Polsce zwróciła się do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) z prośbą o pomoc w rekrutacji kandydatów na roczne stypendium oferowane przez rząd Japonii dla młodych pracowników administracji publicznej z różnych krajów świata, w ramach Young Leaders’ Program (YLP).
Jest to inicjatywa realizowana przez japońskie Ministerstwo Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii, adresowana do obiecujących pracowników administracji samorządowej (w wieku poniżej 40 roku życia), z doświadczeniem zawodowym w administracji publicznej wynoszącym co najmniej trzy lata.
W związku z tą inicjatywą MSWiA zwróciło się do organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego, tworzących stronę samorządową Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, z prośbą o rozpropagowanie informacji o naborze do programu oraz o wskazanie maksymalnie pięciu kandydatów. Stąd też Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej zachęca do udziału w programie. Na wskazanie zainteresowanych osób oraz przesłanie wypełnionych dokumentów, dotyczących proponowanych kandydatów Biuro Związku czekać będzie do 10 września br. Zgłoszenia będą przyjmowane pod adresem e-mail: biuro@zgwrp.pl. W przypadku większej liczby zgłoszeń pierwszeństwo będą mieli przedstawiciele Gmin Członkowskich ZGWRP.
Więcej informacji na temat programu, w tym jakie są cele YLP i co mogą zyskać jego uczestnicy, znaleźć można na stronie https://www.gov.pl/web/kwrist-mswia/YLP. Poniżej udostępnione zostały dokumenty związane z udziałem w programie.
- Application Guidelines (School of Local Governance),
- Application Form (School of Local Governance),
- Recommendation Letter (editable PDF),
- Essay questions,
- Certificate of Health,
- Klauzula informacyjna IOD – YLP,
- List motywacyjny,
- Oświadczenie.