(61) 851-74-18 biuro@zgwrp.pl

Samorządy i branża komunalna potrzebują, jak nigdy, praktycznej wiedzy.

Epidemia koronawirusa to nie tylko zagrożenie dla mieszkańców, ale także ogromne wyzwania dla samorządów, firm i instytucji działających na ich rzecz, które swoją pracę muszą wykonywać jak najlepiej i jak najsprawniej. A problemy pojawiają się w różnych dziedzinach. Ich skuteczne eliminowanie jest utrudnione, szczególnie w czasach kiedy istnieją naturalne i prawne bariery organizowania tradycyjnych szkoleń i spotkań. Skutecznymi rozwiązaniami są organizowane webinaria, podczas których rekomendowani eksperci podpowiedzą i odpowiedzą na wiele bieżących pytań i problemów.

Priorytetowe BHP – https://bhp.abrys.pl/

Jednym z najważniejszych dla funkcjonowania branży gospodarki odpadami pozostają obecnie pytania o zorganizowanie systemu BHP w gospodarce odpadami.

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami – transportujący, przetwarzający odpady, właściciele instalacji, recyklerzy – ale też specjaliści ds. BHP zadają sobie pytania: jakie są ich prawa i obowiązki w dobie epidemii koronawirusa. Jak zabezpieczyć swoich pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii? Jakie dodatkowe zabezpieczenia i procedury wdrożyć i jak  działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników.

Niemniej istotne pozostają zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, także z miejsc objętych kwarantanną.

Tarcza antykryzysowa w praktyce- https://tarcza.abrys.pl/

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządach.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzania, zatwierdzania informacji i sprawozdań, czy też terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

BDO, a odpowiedzialność zarządzających

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym. Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też: jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami – https://odpady.covid.abrys.pl/

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Na szczęście eksperci chętnie dzielą wiedzą i swoich doświadczeniem, wynikającym przede wszystkim z praktyki. Robią to także podczas webinariów, które już w najbliższych dniach organizują podmioty od lat współpracujące ze Związkiem Gmin Wiejskich RP. A są nimi:

Abrys. Szczegóły na stronie: https://webinaria.abrys.pl

Ekorum. Szczegóły na stronie: www.ekorum.pl

Najbliższe tematy webinariów:

piątek, 3 kwietnia

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa

poniedziałek, 6 kwietnia

Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem: wybrane rozwiązania tzw. tarczy antykryzysowej na tle dotychczasowego stanu prawnego

Gospodarka odpadami w czasie pandemii koronawirusa

wtorek, 7 kwietnia

BDO a odpowiedzialność zarządu. Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami

środa, 8 kwietnia

Gospodarka odpadami w czasie epidemii doświadczenia i porady praktyków

Leszek Świętalski, Sekretarz Generalny ZGWRP

Wyświetlono 2 , dzisiaj 1
Skip to content