Projekt Liga eSzkoła odpowiada na konkurs w ramach III osi priorytetowej „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa” Działanie 3.2. „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”. W projekcie mogą uczestniczyć: ośrodki kultury, centra kultury, domy kultury i biblioteki. Celem projektu jest podniesienie kompetencji w zakresie Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych pracowników gminnych instytucji kultury. Związek Gmin Wiejskich RP jest partnerem samorządowym projektu. W załączeniu przedstawiamy Państwu szczegółowe informacje i zachęcamy do udziału! Celem długookresowym jest stworzenie trwałej struktury dostępu do wiedzy w zakresie prowadzenia i animowania aktywności cyfrowej oraz podwyższania kompetencji cyfrowych na poziomie gminnych instytucji kultury. Projekt Liga eSzkoła rozszerza koncepcję konkursu o drugi cel główny, jakim jest wdrożenie w gminnych instytucjach kultury nowych usług edukacyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży w wieku od 10 do 18 lat związanych z robotyką i programowaniem.