Przekazujemy ważną informację dla jednostek uczestniczących w grupach współpracy transgranicznej i programie Interreg. Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg Europa poinformował, że 28 marca br. zaprasza na spotkanie online na temat drugiego naboru wniosków w programie Interreg Europa 2021-2027.
Podczas spotkania omówione mają zostać założenia programu Interreg Europa, warunki naboru, główne zasady realizacji projektów oraz wybrane części wniosku o dofinansowanie. Ponadto zaprezentowane będą narzędzia i pomoce dla wnioskodawców. Podjęta ma zostać również kwestia dodatkowego wsparcia (w tym finansowego), na jakie mogą liczyć polscy beneficjenci.
Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg Europa wskazał przy okazji, że w międzynarodowych projektach mogą uczestniczyć władze centralne, regionalne i lokalne, podmioty prawa publicznego, np. publiczne uczelnie, instytuty itp., a także prywatne podmioty non-profit z osobowością prawną, np. izby, fundacje itp.
Podano też, że w drugim naborze nie będzie ograniczeń tematycznych, a wnioski o dofinansowanie będą przyjmowane w terminie 15 marca – 9 czerwca 2023 roku. Informacje o programie w jęz. Polskim dostępne są na stronie www.ewt.gov.pl.
Osoby zainteresowane udziałem we wspomnianym spotkaniu, które zostanie przeprowadzone na platformie ZOOM, powinny dokonać rejestracji na stronie www.ewt.gov.pl. Organizatorzy spotkania podają, że link umożliwiający dołączenie do spotkania rozesłany zostanie drogą elektroniczną 23 marca br., na adresy podane w formularzach rejestracyjnych. Osoby, które nie otrzymają wiadomości z linkiem będą proszone o kontakt pod numerem telefonu: 22 273 81 76 bądź mailowo, pod adresem: Anna.Stol@mfipr.gov.pl (najpóźniej dzień przed spotkaniem).
W załączeniu program spotkania.