Nauczanie indywidualne coraz powszechniejsze. Podczas posiedzeniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego strona samorządowa przedstawiła swoje uwagi do rozporządzenia dotyczącego indywidualnego trybu nauczania dzieci i młodzież, samorządowcy uważają, że decyzję o takim nauczaniu powinien podejmować lekarz specjalista.
Projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży przygotowało Ministerstwo Edukacji Narodowej. Uwagi strony samorządowej przedstawił Marek Olszewski, wiceprzewodniczący ZGW RP. Samorządowcy uważają m.in., że powinna zostać zmniejszona liczba godzin indywidualnego nauczania, uważają także, że o takim trybie nauczania powinien orzekać lekarz specjalista, a nie tak jak jest teraz lekarz pierwszego kontaktu.
– Nauczanie indywidualne powinno być orzekane w wyjątkowych sytuacjach, ponieważ nie każda dysfunkcja upoważnia do takiego trybu nauczania. Niestety w tej chwili nauczanie indywidualne występuje na dużą skalę, a naszym zdaniem to powinien być absolutny wyjątek. Dlatego uważamy, że o nauczaniu indywidualnym powinien decydować lekarz specjalista – mówił Marek Olszewski.
Przemysław Krzyżanowski, podsekretarz stanu w MEN zgodził się, że liczba godzin powinna zostać zmniejszona, jednak powinna zostać ustalona minimalna liczba godzin. Co do uwagi na temat tego, kto powinien orzekać o nauczaniu indywidualnym poinformował, że Minister Zdrowia nie zgadza się na takie rozwiązanie, ponieważ wydłużyłoby ono znacznie sam proces wydania opinii. Przedstawiciel MEN obiecał jednak, że będzie jeszcze na ten temat rozmawiać z ministrem zdrowia i przedstawi uwagi strony samorządowej. Biorąc pod uwagę zapewnienie Krzyżanowskiego, że zastrzeżenia samorządowców zostaną uwzględnione postanowiono ostatecznie zaopiniować projekt pozytywnie
źródło: www.forumsamorzadowe.pl