(61) 851-74-18 biuro@zgwrp.pl
Odbyło się: 16 listopada 2024

Polski Związek Przemysłu Oświetleniowego (PZPO) zaprasza gminy wiejskie i miejsko-wiejskie do udziału w XXVI edycji Konkursu Najlepiej Oświetlona Gmina i Miasto 2024 Roku oraz Najlepsza Inwestycja Oświetleniowa 2024 Roku.

Jaki jest cel Konkursu i kiedy upływa termin zgłoszeń?

Zadaniem Konkursu jest promowanie najlepszych rozwiązań, które zarówno poprzez swoje parametry oświetleniowe i funkcjonalność, jak i energooszczędność warte są wyróżnienia i szerokiego upowszechnienia. Konkurs promuje liderów efektywności energetycznej poprzez przyznawanie dyplomów za elektro-efektywność wykonanej inwestycji oświetleniowej przy uwzględnieniu obowiązujących standardów oświetleniowych – wskazuje PZPO.

Przedmiotem Konkursu są zarówno inwestycje oświetleniowe zewnętrzne, służące bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz mieszkańców, jak i inwestycje wykonane wewnątrz obiektów o różnym charakterze oraz przeznaczeniu m.in. w obiektach kulturalnych, sportowych oraz przemysłowych.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 listopada 2024 roku.

Inwestycje oświetleniowe mogą być zgłaszane przez jednostki samorządu terytorialnego (JST) wszystkich szczebli oraz przez spółki z udziałem JST, a także przez biura projektowe oraz dostawców sprzętu zastosowanego w tych inwestycjach.

Zgłaszane do Konkursu inwestycje oświetleniowe powinny być wykonane nie wcześniej niż w ostatnich dwóch latach poprzedzających rok ogłoszenia Konkursu.

Nagrody w siedmiu kategoriach

Najlepiej oświetlona gminaNagrody przyznawane są w siedmiu kategoriach. Spośród laureatów Pierwszych Nagród we wszystkich kategoriach wybierany jest laureat, któremu przyznany zostaje tytuł „Najlepszej Inwestycji Oświetleniowej 2024 Roku”.

Spośród laureatów Pierwszych Nagród, zgłoszonych przez JST wybierany jest laureat, któremu przyznany zostaje tytuł „Najlepiej Oświetlonej Gminy i Miasta 2024 Roku”. Wybierany jest też laureat, któremu przyznany zostaje tytuł „Najlepiej Oświetlonej Gminy Wiejskiej 2024 Roku”.

Jak wskazuje PZPO, uroczystość wręczenia nagród odbędzie się 12 marca 2025 r. podczas specjalnej gali na terenie Expo XXI w Warszawie, w czasie trwania 32. Międzynarodowych Targów Sprzętu Oświetleniowego ŚWIATŁO 2025.

Organizatorem Konkursu jest Polski Związek Przemysłu Oświetleniowego, a stałym partnerem – miesięcznik „Gazeta Samorządu i Administracji”. Organizator zastrzega przy tym, iż konkurs nie ma charakteru komercyjnego.

Gdzie szukać informacji i jak zgłaszać udział?

Patronat honorowy nad Konkursem sprawują: Marszałek Województwa Mazowieckiego, Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unia Miasteczek Polskich.

Patronatem medialnym Konkurs objęły następujące tytuły: magazyn „Drogi Gminne i Powiatowe”, czasopismo „Drogi Publiczne”, portal drogowo-mostowy.pl, portal Akademia LED, wortal lighting.pl oraz Serwis Administracyjno-Samorządowy.

Zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, a szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie Konkursu. Wszystkie informacje dotyczące Konkursu są dostępne na stronie pzpo.pl/konkursy/.

Pytania związane z Konkursem można kierować do biura PZPO: tel. 22/ 843-20-19, mail: biuro@pzpo.pl.

Organizator zaprasza do udziału!

Wyświetlono 84 , dzisiaj 1
Skip to content