Ministerstwo Cyfryzacji i Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej zapraszają do udziału w webinarze poświęconym nowemu modelowi zakupu usług chmurowych IT, z którego może korzystać każda jednostka samorządu terytorialnego. Webinar pt. „Korzyści dla samorządów gminnych z centralnych umów ramowych – nowe rozwiązania w zamówieniach publicznych” odbędzie się 12 września 2024 r. o godzinie 10:00.
Czego będą mogli dowiedzieć się uczestnicy?
Model ten, który funkcjonuje od 2023 r., pozwala na nabywanie subskrypcji pakietu biurowego Office 365 oraz oprogramowania antywirusowego ESET, w drodze uproszczonego, szybkiego postępowania wykonawczego. Jak przekonuje Ministerstwo Cyfryzacji, dzięki temu samorządy gminne: zyskują niższe ceny (dzięki efektom skali), oszczędzają czas swoich pracowników, ograniczają ryzyko niepowodzenia postępowania, a także zapewniają sobie bezpieczeństwo prawne i techniczne.
Uczestnicy webinaru będą mieli okazję poznania odpowiedzi na szereg pytań:
– jak działa opisany model?
– w jaki sposób z niego korzystać?
– jak poruszać się po platformie zakupowej COAR, aby przeprowadzić postępowanie wykonawcze?
– jakie są warunki świadczenia tych usług zapisane w umowach ramowych?
Do kogo adresowane jest webinarium?
Webinar w sposób szczególny jest adresowany do sekretarzy urzędów oraz do osób odpowiadających za zamówienia publiczne i rozwiązania IT.
Przy okazji Ministerstwo Cyfryzacji zapowiedziało, że w najbliższym czasie planowane jest rozszerzenie oferty usług chmurowych IT, które będą dostępne w tym modelu. Zatem nawet jeżeli w tym roku nie planują Państwo zakupu pakietu Office lub oprogramowania ESET, to warto poznać nowy model zakupowy, który – jak zapewnia resort – jest w pełni zgodny z Prawem zamówień publicznych.
Temat webinarium brzmi: „Korzyści dla samorządów gminnych z centralnych umów ramowych – nowe rozwiązania w zamówieniach publicznych”, a jego program przedstawia się następująco:
10:00 – rozpoczęcie webinaru;
10:10 – wystąpienie Alicji Zajączkowskiej z Centralnego Ośrodka Informatyki;
10:45 – sesja pytań i odpowiedzi;
11:00 – zakończenie webinaru.
Jak zgłosić udział?
Udział w webinarium jest bezpłatny, lecz należy dokonać rejestracji swojego uczestnictwa w terminie do 10 września do godz. 16:00. Formularz rejestracji udziału dostępny jest na stronie www.webankieta.pl.
Uwaga! Zaproszenia na webinar zostaną wysłane wyłącznie do zarejestrowanych uczestników.