W związku z dużą liczbą nowych aktów prawnych, a także w obliczu zmian w dotychczasowych przepisach, które będą obowiązywały w nowym roku szkolnym w jednostkach oświatowych, osoby zarządzające oświatą czują niepewność, a co za tym idzie narastający stres. Aktualna sytuacja w obszarze szeroko rozumianej oświaty rodzi coraz więcej pytań. Zatrudnienie specjalistów w szkołach, zadania pedagoga specjalnego i psychologa, uczniowie z tereny Ukrainy, podwyżki, nowe zasady awansu i oceny pracy nauczycieli, to tylko wybrane i niezwykle istotne tematy, z którymi muszą się mierzyć samorządy gminne i dyrektorzy placówek oświatowych. W odpowiedzi na te wyzwania Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej (ZGWRP) przygotował webinarium dla przedstawicieli Gmin Członkowskich.
Celem organizowanego spotkania jest usystematyzowanie i uporządkowanie aktualnej wiedzy w omawianym obszarze oraz zaprezentowanie konkretnych przykładów wdrożenia zmian w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez samorządy z terenów wiejskich. Webinarium pt. „Jak skutecznie i bez stresu wdrożyć zmiany w przepisach prawa oświatowego obowiązujące od 1 września 2022?” odbędzie się 6 września br. (wtorek), a rozpocznie się o godz. 9.00 (przewidywany czas trwania – 3 godz.).
W trakcie spotkania dokonany zostanie przegląd przepisów oświatowych, w tym znowelizowanych ustaw i rozporządzeń, które wejdą w życie 1 września 2022 r. Przewidziana została także prezentacja praktycznych rozwiązań, które mogą pomóc zarówno dyrektorom placówek oświatowych, jak i organom samorządowym w uniknięciu błędów przy realizacji nowych przepisów.
Spotkanie poprowadzi i swoją wiedzą z uczestnikami podzieli się Katarzyna Zychowicz, Specjalista ds. edukacji, asystent przedstawiciela ZGWRP w Zespole ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne dla przedstawicieli Gmin Członkowskich, lecz wymaga uprzedniego zgłoszenia na adres mailowy Związku: biuro@zgwrp.pl. Wydarzenie odbędzie się na platformie VMS (wygenerowane linki umożliwiające dołączenie do spotkania zostaną przesłane na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu). Zgłoszenia będą przyjmowane do 31 sierpnia 2022 r. do godz. 13:00.
Wymagania techniczne, które należy spełnić, by móc uczestniczyć w spotkaniu:
1. Urządzenie z systemem operacyjnym co najmniej MS Windows 8, Android 7, iOS 10;
2. Łącze internetowe o przepustowości najwolniejszego strumienia co najmniej 2 Mbps;
3. Przeglądarka WEB Mozilla Firefox lub Google Chrome, w wersji aktualnej lub dwóch poprzednich bądź innej w pełni wspierającej WebRTC.
Zalecamy wyłączenie mikrofonów i kamer w Państwa urządzeniach podczas spotkania i zachęcamy do korzystania z dobrej jakości połączenia internetowego!