II Forum Miasteczek Polskich odbędzie się w dniach 21-22 września 2022 r. w Warszawie. To dwudniowe spotkanie samorządowców, przedstawicieli administracji państwowej oraz biznesu jest przygotowywane z myślą o wsparciu mniejszych miejscowości w optymalnym rozwoju oraz zachowaniu ich funkcji społeczno–gospodarczych – wskazują organizatorzy wydarzenia – Unia Miasteczek Polskich i spółka ACF Doradcy Samorządu.
Jak zaznaczają organizatorzy wydarzenia, w ramach Forum przewidziano trzy sesje plenarne i 16 paneli, w których aktywny udział weźmie ponad 50 ekspertów, prelegentów i uczestników debat.
Organizatorzy podkreślają też, że mieszkańcy małych miast (liczących poniżej 25 tys. mieszkańców) i gmin miejsko-wiejskich tworzą wspólnoty, które wymagają oddzielnych koncepcji i polityk rozwojowych. I właśnie ich wypracowaniu i przedyskutowaniu służyć ma Forum Miasteczek Polskich.
Jednocześnie organizatorzy Forum zapraszają uczestników do udziału w Rankingu pt. „Lider w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych”, który dedykowany jest jednostkom samorządu terytorialnego (JST) uczestniczącym we wrześniowym wydarzeniu. Zaznaczają przy tym, że udział JST w rankingu jest dobrowolny, a sama ankieta ma na celu zebranie danych, które posłużą opracowaniu i publikacji wspomnianego rankingu.
Więcej informacji o Forum znaleźć można na stronie forummiasteczek.pl (kliknij tutaj). Z kolei ankieta i regulamin Rankingu dostępne są tutaj forummiasteczek.pl/ankieta/ (kliknij tutaj).