W dniach 20–22 kwietnia br. odbędzie się trzecia edycja najbardziej praktycznej konferencji dla szefów wydziałów IT w jednostkach publicznych – III Forum Kierowników IT w Administracji. Spotkanie to jest odpowiedzią na rosnące z roku na rok oczekiwania wobec wydziałów informatyki w instytucjach państwowych i samorządowych w kontekście cyfryzacji placówek publicznych, a także idących za tym zagrożeń. Związek Gmin Wiejskich RP jest jednym z patronów Forum.
Jak pokazały poprzednie edycje Forum Kierowników IT w Administracji, istnieje zapotrzebowanie nie tylko na wymianę doświadczeń z realizacji innowacyjnych projektów informatycznych w podmiotach publicznych, lecz także na analizę przepisów prawa w zakresie cyfryzacji. Z tego względu organizator – redakcja miesięcznika „IT w Administracji” – zaprosił do Zakopanego wybitnych specjalistów, którzy omówią najbardziej aktualne tematy w obszarze nowych technologii i ochrony informacji w instytucjach publicznych.
Podczas III Forum Kierowników IT w Administracji wykładowcy wyjaśnią najważniejsze kwestie dotyczące: zmiany przepisów o ponownym wykorzystaniu informacji publicznej i rekomendacji w zakresie otwierania danych, wytycznych dla kontroli działania systemów teleinformatycznych i regulacji prawnych na temat identyfikacji cyfrowej w urzędach. Eksperci podpowiedzą, jak rozwijać systemy teleinformatyczne przy ograniczonym budżecie i jakie istotne zmiany dla działów IT wprowadza nowelizacja prawa zamówieniowego. Przedstawione zostaną również nowości sprzętowe i systemowe, a także warte naśladowania projekty informatyczne, które z powodzeniem zostały wdrożone w polskich instytucjach.
Patronat na konferencją objęli: Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Prezes Głównego Urzędu Statystycznego oraz Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
Forum odbędzie się w dniach 20–22 kwietnia 2016 r. (środa–piątek) w Zakopanem w hotelu Mercure Kasprowy. Szczegółowe informacje: www.forum.itwadministracji.pl.