Federacja Polskich Banków Żywności poinformowała, że w ramach ogólnopolskiego projektu „Samorządy nie marnują” organizuje konferencję online skierowaną do przedstawicieli wszystkich jednostek samorządu terytorialnego. Wydarzenie odbędzie się 8 listopada br.
Konferencja otwiera dwumiesięczną kampanię edukacyjną. Od listopada do grudnia podzielimy się najważniejszymi myślami konferencji, wynikami badań, a także pomysłami, jakie można wdrożyć na swoim terenie w zakresie ograniczenia marnowania żywności – zaznacza Federacja Polskich Banków Żywności.
Agenda konferencji, na którą zaprasza Federacja Polskich Banków Żywności przedstawia się następująco:
10:00-11:40 – Część I
Powitanie
- Łańcuch niemarnowania – prezentacja Federacji Polskich Banków Żywności;
- Odpowiedzialność samorządów – omówienie badania i kontekstu prawnego jednostek samorządowych w zakresie ich wiedzy na temat ograniczania marnowania żywności i działań jakie podejmują;
- Panel dyskusyjny z ekspertem z Ministerstwa Klimatu i Środowiska, ekspertem ds. organizacji pozarządowych oraz ekspertem ds. samorządów.
11:40-11:55 – Przerwa
11:55-12:50 – Część II
- Prezentacje dobrych praktyk z wybranych samorządów w zakresie ograniczenia marnowania;
- Prezentacja projektu „Społeczności nie marnują”.
12:50-13:10 – Przerwa
13:10-14:15 – Część III
- Żywność w szkołach i stołówkach – prezentacja projektu StratKit;
- Panel dyskusyjny o możliwościach ograniczenia marnowania żywności w szkołach;
- Podsumowanie konferencji.
Aby wziąć udział w konferencji należy dokonać rejestracji na stronie: https://app.evenea.pl/event/samorzady-nie-marnuja/. Organizator konferencji podaje, że każdy uczestnik otrzyma link do dołączenia do wydarzenia drogą mailową przed konferencją.
Federacja zaznacza, że projekt „Samorządy nie marnują” sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach rządowego programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021 – 2030.