Ponad dwa lata temu weszła w życie ustawa z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (dalej określanej jako ustawa krajobrazowa). Ten akt prawny pomyślany został jako narzędzie porządkowania lokalnego krajobrazu, przede wszystkim w zakresie sytuowania tablic i urządzeń reklamowych. W celu sprawdzenia, czy i w jakim zakresie nowe regulacje są wystarczające dla samorządów i jak można je usprawnić Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa za pośrednictwem Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie kieruje do samorządów lokalnych elektroniczną ankietę dotyczącą stanu prac nad „uchwałą reklamową”.
Elektroniczną ankietę będzie można wypełnić do dnia 13 października 2017 r. do godz. 16.00. Sposób wypełnienia wszystkich pytań został precyzyjnie opisany przy każdym z nich oraz w krótkiej instrukcji. Jej wypełnienie zajmie około 20 min., przypadku tych gmin, które nie podjęły dotychczas żadnych działań i nie więcej niż 1,5 godz. w przypadku samorządów, aktywnych na tym polu.
Informację o badaniu można znaleźć pod adresem:
https://www.igpim.pl/index.php/badanie-ankietowe-gmin-dotyczace-realizacji-uchwaly-reklamowej/
Link do ankiety: https://www.igpim.pl/index.php/ankieta-art37a/